Sunday, September 2, 2007

Så kommer nu hösten och man undrar vad man kan vänta sig förutom en lägre temperatur. Men jag ser ändå positiva saker med hösten. En sådan är att man plötsligt kan ha kläder på sig, för mig innebär hösten att skinnjackan åker på. Moa gillar också sin första höst, temperaturen i hennes barnvagn blir högst behaglig och hon sover gott när man är ute och går.

Alltid när vardagen kommer tillbaka som den gör för de flesta nu så börjar man att tänka framåt, helt plötsligt har man skrivit saker i sin allmenacka. Jag skriver sällan ner saker utan har dem oftast i huvudet där skapar jag listor över vad som egentligen är viktigt just nu.
Just nu är nya kock knivar en ganska hög prioritet, det är en investering som kanske många av mina vänner kan få nytta utav. Nya knivar betyder att jag kommer vilja laga mer spännande mat och den måste ju ätas av någon.

Mitt projekt att sortera 40 gig musik har också börjat och jag är inte ens hälften igenom.
Men när det väl blir klart för det blir det så kommer det gå at hitta bland röran.
Redan har min nya dator fått en stor betydelse. Den låg ju tidigare högst upp på listan över vad jag ville köpa. Materialism är hemskt men ack så ljuvligt.

Men jag ska tillägga att ljuvligast utav allt är Moa, världens mysigaste bäbis.

No comments: