Saturday, September 8, 2007

Helgen

Som vanligt går helgen i nykterhetens tecken, så det borde vara för de flesta och för det mesta. Fredag åt jag middag hos Marre och hon bjöd på en sallad med varma och kalla ingredienser. Jag gillar matiga sallader, ska börja gör mkt sallad framöver när mina knivar kommer. För då vill man ju skära, hacka, klyfta och tärna. Blev tillfrågad att följa med min bror igår på Pipes, jag undrar om han verkligen menade allvar. Jag har Moa i helgen och det vet han. Ibland är det som om människor runt omkring mig inte ser min papparoll. Som om jag bara är barnvakt åt Moa ibland. Exempel: inför Moa kan en person prata med henne om Henke och inte pappa.
Finns flera familjer där barnen kallar sin mamma eller pappa för deras tilltalsnamn. Vad handlar det om egentligen? Jag vill inte att moa ska kalla mig för Henrik som om jag var en kusin eller något. Jag kallade aldrig min pappa för Jonas, namnet känns faktiskt obekant.
Som om man aldrig riktigt tagit på det. Min mama heter Anna-Lena inte heller ett namn jag sagt. Hon är mamma eller möjligen på senare tid Lilla Hox.
Som jag kanske berättat tidigare så har alla i familjen namn som innehåller "hox", jag heter bara kort och gott Hox. Viktor heter Hoxili, Felix Hoxilimox och Johanna Hoxur.
Moa har inget hox namn ännu, vi funderar fortfarande på det.

Bildtext: Idag lördag var två klasskompisar på besök. Jag bjöd på tårta och kaffe.

Summa: En bra helg tror jag att det blir, och ett fint exempel till er festprissar där ute att de går att ha det bra utan att gå ut vareviga helg!

No comments: