Thursday, September 6, 2007

D.O. double G!

På vägen hem idag stöter jag på denne arme stackare, han strövar vilset omkring. Jag tar och följer honom en bit för att titta om han inte bara sprungit ifrån sin matte/husse.
Ingen syns till, bestämmer mig för att ta med honom hem och ringa polisen.
Ingen har ännu anmält honom försvunnen men jag lämnade en detaljerad beskrivning och namn och telefon nummer. Nu hoppas jag någon hör av sig för han luktar jätte mycket hund.

Kanske är det ödet att jag ska få lite hund upplevelse så jag verkligen bestämmer mig för att inte skaffa någon senare i livet. Men jag ska inte klanka ner på stackaren, han är iaf lydig och snäll. Vad han heter vet jag inte så tills vidare får han heta mbpelle! Det sjuka är att han lyssnar till det, jag tror att hundar lyssnar till vad än man kallar dem för.
Fast jag har aldrig hört någon kalla sin hund för "svinet" t.ex.

Uppdaterar nyhetsförloppet så snart nåt händer, nu är det dödläge, vi stirrar på varandra och tänker nog samma sak nämligen: WTF!

1 comment:

Viktorov said...

Haha! Bra inlägg. Det händer på Västerslätt.