Monday, August 11, 2008

Två favoriter i unikt samarbete!

Ok med risk för att detta är lite väl sent att ta upp så gör jag det ändå.
Läste igår att Acne skall släppa en cykel i sin vårkollektion 2009.
Och vem skall tillverka cykeln om inte Bianchi!

Som ni ser är den oerhört minimalistisk med senapsgulfärg. Färgen gillar jag verkligen de bryts sedan av med svarta grepp som ser ut att vara av en gummi/skumgummi modell.
Styret tycks vara av djup oldschool modell men styrstammen? Den ser ut att vara tagen direkt från Bianchi Pista. Och efter lite zoomande kan jag nästan garantera att de är trackends, däremot måste jag såga sadeln som är i mocka färgen stämmer inte riktigt in. Priset är satt till 8000:- lite dyrt tycker jag då det är SS med fotbroms, tråkigt att man inte går in för att släppa en fixed istället. Fotbroms är de värsta jag vet ingen känsla i det alls. Nästa sommar kanske vi ser konverterade Acne/Bianchi räsers det är ändå bara att byta baknavet så har man en ganska trevlig fixedgear.
Ett annat plus är Bianchi loggan som är från de tidiga 80-tals hojarna. Det bör också nu i efterhand läggas till att om ni tycker denna är snygg så skall ni se min ;).
(Ödmjukheten själv har talat)

No comments: