Tuesday, August 26, 2008

Känn ingen sorg...

Fulla av förväntan gav vi oss iväg söderut
Viktor rattar landsvägsloket till hyrbil som vi fått hyra
Stannar i Ö-vik för att inmundiga lite frukost buffé och vad får jag se? Kanske den töntigaste regplåten? Hur hade han tänkt (det måste vara en man, bara män med små penisar behöver en sådan bill) Bara i Ö-vik. Norrlands rövhål.
Frukost dags på scandic.
Mackor och annat trevligt
Höga kusten bron
PIZZA stopp i en liten by, minns inte namnet
Lisa ger tummen upp till pizzerian

Som såg så här smarrig ut! Min dessvärre såg inte lika go ut.
Däremot ville jag köpa samma vaxduk som de hade med olika sorters goda kaffe, såsom expresso! Helt klart min favorit
I små byar då läser man om allt som pågår i den stora världen, en man föder barn är bland annat en av nyheterna i se och hör, mestadels är det bilder, de är ju skönt för läsa är så tråkigt.
Kolla vad gullig! Hon lär ju strypa mig för detta. Men jag skulle vilja att min blogg var lite som se och hör.
Stopp innan Örebro på kanske en av Sveriges finaste campingar.

Mycket vackert ligger den vid en sjö med ett stort hus innehållande cafe och liten butik.
Ägarinnan sitter och ser på tv i ett stort vardagsrum som har en blandning mellan gammalt och nytt. Hon ska sätta på kaffe.
Så här såg det ut, utsikten över sjön.
Är det sant dricker vi nybryggt kaffe?
I dessa fin koppar dricker vi det till och med.
Som straff för mitt postande av sovande Lisa så postar jag denna hostbild.

Fortsätter ute och flamsar.
:...:.:::::..:::::...::.::
Skönt med kaffe i magen och en liten bit kvar att köra. (ungefär 4 timmar senare är vi framme)
Jag har då krånglat mig igenom centrala Göteborg och lämnat av Viktor och Lisa på deras mycket fina hotell. Möter Jocke på Scandic och får vägledning till hans föräldrar där vi parkerar bilen och cyklar ned på stan och besöker de billigaste krogarna.
I nästa inlägg: Resan hem.

1 comment:

Daniel said...

Ha! Härlig reseskildring! Kul med mycket bilder. Tråkigt dock att du hackar på stackars Ö-vik som är Sveriges skönaste sommarstad.

Välkommen hem!