Wednesday, August 13, 2008

Mys Henrik

Så fick jag tummen ur för att fullfölja min vision om en gammaldags kortbyxa.
Startade med ett par byxor från H&M, orginal planen var att sy om dem helt men nöjer mig med enkel fållning (okej jag vet de är väl inget, men om ni bara visste hur kass jag var i syslöjd).
Plockar först fram min mammas gamla trotjänare; the Bernina from hell! Sydde rakt igenom min mammas finger en gång.Sedan sicksackar jag där jag klippt för att sedan följa upp med ett vackert veck :) sjukt mysigt.
Och så här vart alltså resultatet. Brooks bike jersey (L´eroica edition), custom fancy pants, gubbsockar dragna uppåt! och ett par Le Coq Sportif. Riktigt nice outfit om jag får säga de själv.

5 comments:

Anonymous said...

Så du fixade byxorna tillslut?! Det trodde jag aldrig att du skulle göra.

Jussi said...

Värsta Napoleon, ju!

Anonymous said...

Tar du beställningar eller?

Anonymous said...

otroligt fasconabelt henrik, fantastiskt fantastiskt du skulle haft en hatt en gubbkeps menar jag naturlgtvis samt en golvklubba en häst... förresten vad är det mitt norra öga skådar.. håller mustaschen på att få återuppstå? jag ryser av välbehag inför den tanken.. let it RISE RISE AND NEVER GO DOOOOOWN! ha det bra koompis

Anonymous said...

Snyggt. Lite som dom här:
http://www.rapha.cc/index.php?page=169

el dom här:
http://www.rapha.cc/index.php?page=471

Kan man ju bara drömma om. 120 GBP

Förresten så vill jag ha nummer 10 av Rouleur med besök i Bianchifabriken:
http://www.rapha.cc/index.php?page=94

(ja, jag vet. jag kan inte koda så det blir länkar å sådär snyggt.)