Saturday, July 26, 2008

Semestertider

Så här i semestertider så visade det sig svårt att få tag på mitt vevlager som inte var något vanligt, det är tydligen ett italiensk 70 mm med höger/höger gänga. Väntar tills semestern är slut så ska jag ringa en farbror Ulf som tydligen har allt.
Så här kommer hon iaf se ut med svarta Sugino Zen Messenger vevar och Izumi Guld kedja.
MKS Rx1 i guld och annat mumma. Ångrar inte den svarta svalan heller den ser riktigt frän ut i svart. Man måste gå lite emot strömmen.
Lägg märke till att styrlagret saknas. Det beror på att Kent på Singelspeed shop skicka fel.
Men det rätta kommer snart och jag fick rabatt på ett singelconversion kit så jag är nöjd.
Super trevlig karl att ha och göra med.
När jag ibland går emot strömmen så har jag fallit för Phil Wood förbannelsen. Alltså titta, har ni någonsin sett ett så vackert drev? Inte jag men så har jag aldrig sett EAI´s i guld. Ville ha ett sådant från början men det skulle kosta 700 spänn de är till och med så jag ryggar tillbaka.
Och så en close up på svalan, var ivrig att montera den, varpå jag körde ner sadelstolpen och den fastna. Stort tack till Niklas som fick ur den med kraftiga grader i stolpen. Slipa stolpen och sandpappra för att sedan smörja in den nu går den i och ur som den ska.
Snart reser jag och Moa till Bulgarien och när jag kommer hem då blir det ett ryck för att få den färdig.

No comments: