Sunday, July 27, 2008

Holmön

En visfestival är kanske inte det första man tänker på när man får frågan vad skulle Henke vilja göra en varm sommar dag? Men jag måste säga att trots priset så var det mycket trevligt. Publiken bestod av unga och gamla och Moa var förståss med och hem kom vi inte förrän sent på natten. Det fanns två minus dock, det första var David Bergkvist så sjukt dryg. Jag ville fan punktera mina trumhinnor för att slippa hans självgoda tjat och olika metaforer. Det andra dåliga var färjan som gick 22.45 och gjorde att jag inte hann se hela säkert! som faktiskt var den enda anledningen att jag for ut till att börja med. Ett litet minus var också Souvasen som var galet dyr och troligen gjord utav en trafikdöd gamm ren. Trist när man skulle imponera på Harley med den norrländska mat traditionen. Han har dock fått uppleva sillröra och nubbe idag och vi har sjungit visor till och med jag nykterheten personifierad sjöng med.
Bilden är tagen på vägen över till fastlandet och havet var alldeles stiltje. Jag vill ha en båt en dag, en segelbåt. Man tänker inte på hur vansinnigt vackert det kan vara på kvällarna här uppe.
Jag älskar norrland och jag har bestämt mig för att leva och dö här uppe.

Nu skall jag se:

2 comments:

Daniel said...

Oj, vilken vacker bild! Var filmen bra?

Henrik said...

Filmen var helt okej.
Inte jättebra men lite fina cyklar fick man se iaf.

Bilden är tyvärr tagen med mobilkamera önskar jag haft en bra kamera med mig för kvällen var sjukt vacker.