Monday, October 8, 2007

Sjukdomen

Jag har en sjukdom, jag vet inte vad det är eller om det är flera sjukdomar. Har haft förkylningssymtom i mer än en vecka. Till en början var hostan värst den gjorde att jag sov dåligt. Fick host medicin för den och blev bättre efter det. i morse när jag klev upp hade jag yrsel. Inte lite heller de var knappt att jag kunde stå på benen. Aldrig har jag upplevt något sådant tidigare. Så jag bestämde mig för att träffa en läkare eller åtminstone någon som kan lyssna med stetoskop osv. Få valuta för pengarna om man säger så. Efter att vilat ett par timmar begav jag mig på vingliga ben till vårdcentralen. Väl där får jag höra att ingen är där de har någon form av arbetsplatsträff. Jaha bara att gå hem lagom förnedrad tänkte jag. Ska fan köpa en egenvårdsbok att ha i framtiden för primärvården är ett jävla skämt!

Jag ordinerar åt mig själv idag att vila och se en film, så länge det är liggande i sängen.

No comments: