Friday, June 13, 2008

Projektet går låååångsamt framåt...

Nu v ar det längesen jag skrev om mitt cykel projekt.
Det går framåt men inte i den mån att jag kan visa bilder på cykeln.
Jag har tillbringat vansinnigt mycket tid på att leta rätt på delar runt om i världen.
Nu är saker påväg hem till mig (förhoppningsvis).
Tills dess kan jag mest bara vänta och förbereda cykeln för lack och dyl.

Gått ganska smärtfritt fram tills idag när jag skulle lägga en beställning på Benscyclery som har ett sortiment av riktigt fina grejer.
Ordern vägrar gå iväg och min varukorg förblir. Men så loggar jag in på kontot och ser att pengarna har dragits. Surt mail till deras support där jag frågar vad håller ni på med? Och så är de bara att vänta. Vi lever i en konstig tid, en tid när man kommunicerar med folk man aldrig sett och skickar pengar hit och dit.

Allt detta ger mig inte den minsta ångest dock, det gjorde däremot familjen jag såg idag. De gick i sakta mak ut från Mias grill till sin bil som var av modell jag hatar. Jag kan minnas att jag tänkte att om jag var karln så skulle jag gjort slut på mitt lidande. Mycket okristligt tänkt av mig och jag skämdes sedan en stund.

Skammen blåstes bort med inköp av en gjutjärnsgryta som heter: Sha Ra Ku Mono.
Fruktansvärt snyggt designad av Komin Yamada (har bl.a. designat Global knivarna.)
Jag vill med detta kanske ha sagt att jag är ingen ren människa ibland är jag fruktansvärt taskig med folk jag inte ens känner jag dömmer hit och dit. Kanske är det för att ta bort fokus från mig själv. Ett "Sokrat" genombrott har inträffat!

No comments: