Wednesday, June 25, 2008

Ledsenheten...

Idag fick jag veta att jag saknar behörighet för att börja läsa i höst. Det tog litegrann knäcken på mig då saker inte varit så enkelt det senaste året. Var förbannad men mest ledsen.
Men det är helt mitt eget fel så jag får bara ta tag i det. Ska läsa in skiten i höst för att sedan söka till våren. Under tiden får jag jobba. Idag efter att jag lämnat Moa så tänkte jag byta cykelkedja på min MTB som farit illa nu ett par år. Jag bytte kedja och den cykeln vart nästan som ny. Jag cyklade sedan nästan hela dan bl.a. upp till sporthuset och fick en bra deal på denna uppsättning verktyg. Så nu har jag allt jag behöver för att plocka isär och sätta ihop cyklar.
Själva köpet lättade inte upp min sinnesstämning men att få flåsa och trampa gjorde det.

När jag kom hem var jag glad igen och lagade sedan middag hemma hos Sofia på Eschbooda. Det blev Falafel i pita bröd. Som vanligt när jag lagar mat så lagar jag åt en hel pluton.
Nu ska jag i säng då jag börjar tidigt imorgon.

No comments: