Tuesday, June 24, 2008

Moa går till sjöss i höst!

Nitto B.123 styre! Nu får fasen delarna ta och komma, en styrstam anländer nästa vecka som också är av märket Nitto det Japanska familjeföretaget med en enda ambition; att bygga världens finaste track styren!
När tvivlet börjar komma in i Moas liv så väljer hon att så här i sommar tid klä sig i vit sjömanstema klänning, sitter som klippt och skuren.
-Den tillhörde min faster säger moa och hon får nåt drömskt i blicken när hon drömmande tänker på hur fasters anletsdrag ser ut.
-Vad hette min faster nu igen? skulle kunna vara hennes första ord. Men sanningen är att Moa är en försiktig liten människa som sällan för mkt väsen.
Hon kan gå lite på egen hand nu och hon gillar att leka att hon pratar i telefon.
Litegrann som en själv när man i eländig väntan på något (kanske familjepizzan på good kitchen?) väljer att ringa första bästa i telefonboken, bara för att inte vara ensam.

På tal om ensam, en kvinna som varit försvunnen i 42 år hittades död i sitt vardagsrum framför tv:n. Är inte de typ de första stället man letar efter någon? Framför tv:n eller datorn. På den tiden var det tv:n detsamma som datorn är idag. Jag ser aldrig på tv nästan, och gör jag det så är antingen datorn i knät medans eller så är den inpluggad med "svennekabel" och rullar igång en film eller sopranos ett sopranos avsnitt.

Ensamheten.

Så ensam tänker aldrig jag vara (som tanten från före kriget). Jag vill hittas direkt, så jag slipper lukta så mycket.

No comments: