Monday, April 28, 2008

Projektet del 1

För många månader sen fick jag syn på något intressant i ett förråd hos min mamma.
På en krok hängde den och den något nötta "celeste" färgen talade om att den hade några år på nacken. Jag försökte jaga rätt på ägaren men inte förrän nu i helgen fick jag så svar.
Titta och kände på den nätta ramen och insåg att den hade potential.
De glänsande Campagnolo växelreglagen på den nedre delen av ramen talar om att cykeln är från 80-talet. Reglagen är otroligt vackra och det känns ju nästan ledsamt då de fortfarande växlar fint (skulle behöva ställas in) att dem inte kommer få sitta kvar.

Eduardo Bianchis örn är något nött av tidens tand men det är kanske det som gör cykeln så snygg. Tanken jag har är nog att byta ut delar på den så som hjul, vevlager, drev och så ska den strippas på allt jag inte behöver som växlar och bromsar.
Nu börjar så småningom arbetet med att plocka bort allt ifrån cykeln och rengöra i väntan på delarna från USA. Tills dess skulle jag vilja ha förslag på vad man skulle kunna döpa cykeln till.

2 comments:

Emma said...

Oj! Schysst projekt Henke! Kan knappast bli annat än bra, med en ambitionsnivå som tillåter reservdelsköp från landet långt, långt borta *ahha*

Ska klura på ett bra namn, hör av mig om det dyker upp nå't spektakulärt. Tjarå!

Anonymous said...

kan man inte köpa en färdig cykel istället? det låter lite enklare.