Wednesday, April 30, 2008

Projekt "Celeste Bastard" del. 2

Så var det långa arbetet med att strippa hojen igång. Började med att plocka bort; bromsar och växlar. Tejpen på styret som var orginal hade sett bättre dagar så den fick ryka den också. Nästan rent styre, plockade bort det senare och ner i diskhon och putsa upp.

Och blankt blev det, snyggt men opraktiskt. I framtiden blir det någon form av tejp alternativt en lyxig läderlösning. Vore coolt med läder lindat styre, alá Simon Ohlsson.
Sedan ut i solen och tvätta. Min granne bjöd mig på daim tårta som jag delade med mig av till Olle och Martin som kom förbi för att kasta trånande blickar på hojen.
Kedjan borttagen och man börjar få lite hum om hur den kan se ut sedan när den är färdig.
Nu väntar jag bara på att mina delar från USA. Två hjul och ett nytt vevparti ska komma med lite tur kan hojen vara färdig i juni.

3 comments:

Anonymous said...

ser gött ut henrik, förstod att det var dax att kommentera, men snäla, sänk styrstammen fort!

Lord Algesten said...

men...va svårt det var att få en kommentar att fastna på den hära bloggen?!

Snyggaste färgen på en racer.

Alltså jag tycker du ska ha celeste-färgade lindor. Det kanske inte harmoniserar med dina fixed-planer (sånt kan jag inget om) men det harmoniserar himmelskt med Bianchitraditionen.

F ö så är jag intresserad av att köpa av dig allt som du strippar den på och inte behöver.
Den ser ett par år äldre ut än min Bianchi men det är nog mycket som passar och jag nöter rätt hårt på min just nu...

/nyström

Unknown said...

Åh vad fin den var! Jag tror att läderlinda vore väldigt snyggt, särskilt om du skaffar brooks-sadeln också, eller någon annan ljus skinnsadel. Det här - till skillnad från mina cyklar - är ju en cykel som kan bära uppsådana lyxprylar.

Växeldelarna är jag också väldigt intresserad av! Lyssna inte på jakob, han har redan Campo-grejer på sin. Jag med min Suntourväxlade bianchi behöver dem mycket mer!