Sunday, March 29, 2009

Hemtjänst x2

Min mor ligger i soffan och som ni kan se är det synd om henne. Jag har fått vara hemtjänsten då hon inte kunnat ta sig ut för att handla eller ta sig upp för att laga mat eller liknande.
Listan på vad jag skulle handla säger också ganska mycket om hur synd de är om henne. en bestod utav 3 liter ramlösa skogshallon och jordgubb-citron, lyxjuice, massa god frukt och slutligen vad jag skulle laga åt henne och mig.

På menyn stod lövbiff!

Med ungstekta grönsaker: Potatis, paprika, lök och vitlök (klassiker som passar bra till kött dock så använde jag havssalt vilket ledde till att jag saltade för mycket)

Till denna delicé serverades en Bearnaise sås (inte hemmagjord :( men den bästa jag smakat som inte är det.)

Resultatet!

Ser ganska aptitligt ut om man frågar mig.

Så för att skämma bort mamma ytterligare så slängdes denna lilla efterrätt ihop.
Den består helt sonika av: Vaniljglass, frysta hallon och juice av dyr modell!
Det handlar verkligen bara om hur man presenterar det.
I detta fallet i ett martiniglas från Orrefors.

Klart lyckat avslut!
Sammanfattningsvis vill jag säga att god omvårdnad leder till att kroppens egna läkande krafter aktiveras. Detta leder till att mammas sjukdom förkortas markant. Alternativt så minskas hennes vårdlidande när hennes behov blir tillgodosedda.

2 comments:

Katarina Nyberg said...

fan vilken son hon har :) tänk om man fick sån service om man själv var sjuk :P

tar riktigt bra bilder, nöjd med köpet än så länge då? :)

kraaaam

Henrik said...

Jadå jag är mycket nöjd bilderna är förminskade en hel del. Men du förstår ju konceptet.