Thursday, March 26, 2009

Fotosvennen

Så med risk för att bli utsatt för elaka svenne skämt så har jag köpt mig en kamera. Det skall sägas att mina foto kunskaper är bristfälliga. Har fotat lite systemkamera och vet vad slutartid och bländare är. Min nya kamera är verkligen komplicerad man kan om man nu vill ställa in exakt allt. Så jag gick ut och försökte fota lite allt möjligt mest prövade olika filminställningar. Jag måste nog läsa på om det där med vitbalans och så för som ni ser i bilden ovan är den väldigt blå i färgen. Som tur är finns många förinställda filmer att välja för oss svennar som inte kan så mycket. Hur som helst gillar jag den knivskarpa optiken, se nedre bild.
Bilden på Moa är tagen i vardagsrummet i dagsljus med intelligenta autoläget inte alls så dumt.
Man kan välja följande format på bilden: 4:3 , 3:2 och 16:9 denna är tagen med 16:9.

1 comment:

J said...

Vilken söt liten snorjärs hon är mosis :)