Sunday, December 23, 2007

Deutschland über alles!



Tyskarna är de okrönta kungarna i dubbning. Denna dubbningen är riktigt bra tycker jag, nästan så att jag skulle kunna se hela filmen med den dubbningen. Jag kanske är galen som vill uppleva en film ur ett annat perspektiv än originalspråket. En gång såg jag Terminator 3 dubbad till tyska, vilken underbar upplevelse. Arnold har ju en österrikisk accent i sin engelska och den gör honom stel, i dubbningen har dom på nåt vis lyckats få hans repliker att låta som om det är en accent på tyskan. Hur har man kunnat lyckats med det??

Jag borde nog gå och lägga mig nu men frågan kliar i mitt huvud...

1 comment:

Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.