Monday, May 5, 2008

A saddle to die for...

Är inte detta den vackraste sadel du någonsin sett? Den kommer med numrering och äkthetsintyg, likt ett konstverk. Den är gjord för hand (kanske inte böjningen av titan rören) och innan den skeppas iväg så ska chefssadelmakaren med kritiskt öga granska den.

Färgen heter antique brown och skulle bli så galet snygg på vilken cykel som helst, dock så skulle priset göra vem som helst sömnlös den kostar cirka 1500 spänn! Men kolla bara på lådan som den levereras i. Den fullkomligt skriker gammal tradition och de var bättre förr.

6 comments:

Lovisienstadt said...

Den är helt fantastisk! Man vill lukta på den.

Lovisienstadt said...

P.S Dock inte efter att din stjärt svettats på den.

Henrik said...

Haha nej det förstod jag...
Jag tror faktiskt att jag kommer att spara in på något oväsentligt som toapapper och torka mig med gammal DN i några månader så köper jag den åt mig själv.

Katarina Nyberg said...

Otroligt snygg och stilren sadel. Förstår att du är grymt dugen på den!! ;)

Katarina Nyberg said...

tack det värmde att höra! :D

Unknown said...

Ja, otroligt snygg! Jag spräckte precis min racersadel - men det skulle bara se galet ut att ha en sådan här sadel på mina cyklar!

ps. jag vill använda den som sko. kolla på den, den känns precis som en sån där helt galet fin, handtillverkad sko.